Titolo del corso: Fashion Business and Buying

Ente erogatore: Istituto Marangoni - The School of Fashion

Comparto: Moda

Canale formativo: Corso di formazione privato

Regione: Lombardia

Provincia: Milano

Comune: Milano

Modalità di finanziamento:

autofinanziato

tassa di iscrizione € 4.000
retta scolastica EU € 14.600
retta scolastica non-EU € 17.700

Sito web del corso: http://www.istitutomarangoni.com/it/corsi-di-moda/undergraduate/ba-hons-degree--programmi-triennali-/fashion-business-buying/#TEMATICHE-DEL-CORSO

Obiettivi

Specializzati in fashion buying e decidi cosa i negozi venderanno durante la prossima stagione. Il fashion buyer professionista sa come selezionare un mix bilanciato di marchi e prodotti che possa soddisfare pienamente obiettivi di vendita delle aziende, domanda del consumatore e bisogni del mercato, pianificando e seguendo processi di acquisto altamente strategici, i quali risultano essere essenziali quando una collezione viene trasferita dallo showroom al negozio per essere venduta.
Questo corso triennale full time forma professionisti del business con specifiche attitudini nell’ambito del fashion buying, dando spazio a tutti i segmenti del mercato della moda e del lusso. I partecipanti impareranno a selezionare e acquistare prodotti di marchi di fascia alta, boutique, label innovative di designer indipendenti ed outlet dell’e-commerce utilizzando modelli di business esistenti e contemporanei, ma incapsulando nel processo globale d’acquisto anche innovazione, nuovi media e tecnologia.

Tematiche e contenuti

Il corso esplora tendenze, mix di giacenza, calendari di acquisto, pianificazioni a termine, strategie di prezzo e profittabilità, tutti elementi cruciali quando si pianifica l’acquisto di una collezione stagionale. Sono necessarie eccezionali doti di negoziazione con i fornitori, ma anche capacità di definire politiche di prezzo, budget, JIT ordering, canali di distribuzione e tempi di consegna. Un buyer deve essere creativo ma anche predisposto al business, deve possedere spiccate capacità di analisi per comprendere e gestire con successo l’intera catena di fornitura. Essere in grado di prevedere in maniera esatta la domanda del consumatore e le vendite, è fondamentale per il successo di un’azienda di moda. Un buyer si mette al lavoro con qualche mese di anticipo, a volte anni prima, a seconda del prodotto e del suo posizionamento all’interno del mercato.
I partecipanti impareranno ad anticipare i trend per mezzo di un’accurata analisi delle fashion week, attraverso le ricerche condotte sul target di riferimento e valutando tendenze e correnti nel settore della moda, tenendo conto anche dell’influenze di aspetti quali la sostenibilità ed i nuovi media, i quali incidono sui gusti del consumatore ed essenzialmente sul comportamento d’acquisto. Impareranno ad analizzare nel dettaglio i registri di vendita di anni passati per prevedere l’andamento delle vendite future, esplorando gli aspetti pratici e teorici di una campagna acquisti nonché l’impatto del merchandising e del display visivo sulle vendite stesse, sia all’interno del punto vendita che online (canali e-commerce). Acquisiranno competenze che appartengono al mondo reale, collaborando con aziende internazionali nello sviluppo di progetti e nell’analisi di case study, mentre le lezioni di storia e cultura della moda offrono competenze necessarie per la valutazione critica di un brand o dello stile di vita del cliente, completando il ricercatissimo profilo professionale del fashion & luxury buyer.
Questo programma è parte del percorso di studi in fashion business. Partendo dal fashion business come materia di insegnamento cardine, i partecipanti si specializzeranno nell’aria di interesse prescelta (buying) posizionandosi come esperti di settore con un profilo professionale altamente specializzato e ricercato.
Questo corso è disponibile anche come BA (Hons) degree quadriennale (con anno sandwich)

Tematiche
• Strategie di Fashion buying
• Contemporary buying e e-commerce
• Fashion buying e gestione dello sviluppo di prodotto
• Fashion Marketing management
• Budget d’acquisto e range planning
• Supply Chain Management & Distribution
• Stock management e merchandising mix
• Comunicazione, gestione del tempo, leadership
• Ricerca professionale e metodologie di presentazione
• Storia della Moda e prospettive culturali contemporanee

Metodologia didattica

Laboratori Pratica/Esercitazioni/Lavori di gruppo/Visite aziendali Teoria/Lezioni frontali Workshop/seminari

The programme is designed to facilitate the development of a student who will be highly employable and will allow them to investigate and develop their strengths.
The programme will present students with a variety of approaches to learning and assessment strategies that will promote intellectual, imaginative, analytical and critical judgement.
It will allow students to develop understanding as well as their presentation and communication skills, which they will be able to demonstrate in a variety of forms.
A combination of different learning and teaching methodologies are employed in order to promote reflective learning and develop generic transferable skills.
Methods include:
• projects to encourage independent learning through investigation, enquiry and problem solving;
• group project to enhance interpersonal and collaborative skills;
• tutorials and group tutorials to facilitate shared experiences and best practice;
• seminars, formal lectures and workshops;
• study, trips, external projects and competitions present the students with another dimension to their leaning experience;
• guest speakers provide the students with a full, broader and real prospective to their specialist field of study.
Students will have the opportunity to demonstrate their achievement of the intended learning outcomes through a variety of tests appropriate to their field of study.

Verifica degli apprendimenti

Assessment methods to support learning:
The programme uses a balanced assessment system, both summative and formative as an integral part of gathering information on student learning. Different forms of assessment can, and where appropriate should, be used to test different types of skills and learning.
Formative Assessment:
Formative assessment informs both teachers and students about student understanding at a point when timely adjustments can be made. In formative assessment students could be involved in the assessment process. These formative assessment situations will also give students an opportunity to learn to critique the work of others. Some of the instructional strategies that will be
used formatively include the following:
• criteria and goal setting: asking students to participate in establishing what should be included in criteria for success;
• self and peer assessment: With peer evaluation, students see each other as resources for understanding and checking for quality work against previously established criteria;
• student record keeping: helps students better understand their own learning as evidenced by their classroom work. This process of students keeping ongoing records of their work not only engages students, it also helps them, beyond a “grade,” to see where they started and the progress they are making toward the learning goal.

Summative Assessments:
These assessments are a means of gauging student learning, at a particular point in time, relative to established marking criteria.
Summative assessments > can occur during as well as at the end of each unit and concentrate on specific evidence of student work, examples as follows:
Portfolio Assessment > is used to assess a variety of projects that have been developed throughout the unit.
Practical Coursework > allows the students to demonstrate their understanding and application of practical areas of study.
Written Reports > are required is some study areas, where a clear and structured brief is provided and the students are asked to submit work to me marked independently and anonymously by staff.
Formal Examinations > are required is some study areas.
Presentations > are used in some subjects to allow the student to develop their professional communication and presentation skills.
Student Projects > are used when the student is required to submit work to be marked independently and anonymously.

Requisiti in entrata

Admission is based on the reasonable expectation that the student will be able to fulfil the objectives of the programme and
achieve the standard required for the award.
Admission requirements are listed below.
Candidates must have a sufficient command of the English or the chosen language of the course to be able to meet the requirements of the programme in every respect.
When considering the suitability of an applicant for a place on the programme the Admissions team will usually take the following factors into account:
• the applicant’s qualifications (High School Diploma or equivalent school certificate);
• the applicant’s personal statement;
• a portfolio of work (if appropriate to the subject).

Sbocchi professionali

• Fashion Buyer
• Product Manager
• Retail Manager
• Project Manager
• Distribution Manager
• Operations & Logistics Manager

Articolazione del corso

Year 1
Introduction to the Fashion Business
Alpha Marketing
The Luxury Fashion Product
Principles of Business
Year 2
Visual and Emotional Branding
The Contemporary Product
Fashion Next
Finance and Management Control
Year 3
Omnichannel Distribution
Honours Project Fashion Business
Future of Fashion

Durata del corso (mesi)

36

Ore erogate

N.D.

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